23.6.09

Julamannen

Jula är ett oerhört ointressant företag som specialiserat sig på att sälja två påsar Ahlgrens bilar för 24,50:- till män i medelåldern. Jula är dock inte helt utan intresse då de nämligen har en av reklamvärlden mest spännande figurer med i deras reklam. Jag talar naturligtvis om Julamannen.

Vem är han, denne stilige djävul? Ibland är han fet ibland är han ful men allt som oftast ser han ut som en av de mest generiska männen på jorden. Julamannen klär sig uteslutande i kläder som Jula säljer och han njuter i kopiösa mängder medan han gör det (har på sig kläder som Jula säljer alltså.) Det spelar ingen roll var du skulle råka se honom han går alltid klädd i Jula. Om du så skulle överraska honom med att dra undan täcket för honom en söndagsmorgon så garanterar jag att han skulle ligga där och nojsa i sin Blue Wear-flannelskjorta och tvådelade underställ. Han är den ultimata reklampelaren.

Nu tror jag ju inte att sanningen bakom Julamannens uppkomst är såpass spännande att han verkligen skulle vara någon typ av eldsjäl som verkligen brinner för arbetskläder och Ahlgrens bilar. Nej, sanningen ligger nog närmre "- Vi frågade Berra nere på lagret, han sa ja och så har det rullat på." Men bilden av sig själv som denne man lyckas projicera ut spricker aldrig någonsin i fasaden, utåt sett är och förblir han Julamannen.
 
Clicky Web Analytics